måndag 21 mars 2011

Satt fast i hissen

Heej gissa vad!?!

Igår på eftermiddagen efter att jag vart ute och gick så skulle jag och 4 pers in i en hiss. Den klarade inte av oss utan den gick fett seg upp. Den gick upp och ner, upp och ner och sen upp upp upp! Precis när den nästan var uppe på första våningen så fastnade hissen! :O

PANIK! HAHAHHA. Sen såg vi att det stod max 3 Personer och vi var 5. Tur att vi nyss hade vart och handlat Cola och Chips ;) Vi försökte ringa Vidhissfel men en kvinnoröst sa sa:
"Vi har lite störningar just nu så var god och ring igen...."

Vi skrek och slog och flippade i hissen och nån sa ring 112 xD. Alla var hungriga eftersom vi skulle till min syster och äta. Vi drev runt i hissen i typ 30 min sen så kom någon på att man kunde hålla in nödsignalen i 10sekunder så ringde hissen till företaget. En snubbe svarade och 30 minuter senare så kom räddningen! :D

Sen så fick alla jättegod Nudelsoppa hos Felix och sedan kollade vi på film. Lycklig slut!

Ps: Jag satt fast med Anton, Hampus, Tommy och Felix och idag är jag sjuk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar