fredag 21 januari 2011

Sur!...

Skulle ni bli sur om:
Ni fick skolkatalogen men ville inte behålla den så du lägger in det i kuverten och tejpar ihop den och ska lämna den nästa dag....

På morgonen hör du hur någon river sönder något och då tänker "du hoppas inte någon öppnar kuverten" och somnar sedan om...
När du ska ska ta kuverten så hittar du inte den och dina misstankar leder dig in i din storebrors rum. Där ligger skolkatalogen bredvid hans säng. På sängen sitter Brorsan och "vaktar" den.. Jag säger:
-Varför öppnade du den?
-Därför jag ville kolla...

Sen säger han:
-Varför vill du inte behålla den?
-Jag orkar inte betala!
-Det är ändå mamma som ska betala...

Jag går ut därifrån och tänkte vad han hade gjort med fakturan. Gav den till mamma trodde jag...

Nu, flera månader senare så får jag en betalningspåminnelse eftersom mamma inte har betalat fakturan. Med lite extra avgift ska jag nu betala 189.80kr och det gjorde jag snabbt!

Tack brorsan. Riktigt snällt... Jag som skulle köpa SL kort och betala dansen men aja får väl planka eller något.... Diggar att jag gick från du till jag hahahahha

1 kommentar:

  1. hahaha , vi fick också betala så mycket. Glömde betala tydligen!

    SvaraRadera